chios

Grå dag.

Publicerad 2009-03-10 08:59:55 i Allmänt

Nu var det länge sen jag bloggade igen, det är så svårt att komma igång ordentligt.

Idag är det ytterligare en grå och trist dag. Jag vill ha vår och värme nu, jag vill kunna åka till bergslagsodlingarna och köpa penséer. Jag vill kunna sitta mot en husvägg och gotta mej i värmen. På lördag såg det iaf ut som att solen kan titta fram enligt smhi. Hoppas!!

Idag händer det inget särskilt som vanligt, bara vanligt vardagslunk. Barnen är iaf på dagis efter att ha varit hemma i 2 veckor med diverse sjukdomar (inklusive oss föräldrar). Jag gillar inte dagis pga detta, barnen är ju sjuka jämt. Nu kommer de att vara där en vecka och sen blir de säkert sjuka igen, för så har det sett ut hela vintern. Usch, vad less jag är på detta.

Träningen på gymmet går upp och ner. Jag och Malin tränar på riktigt bra i omgångar och däremellan går det lite sämre pga sjukdom och resor. Men vi försöker iaf och det är huvudsaken. Ryggen känns faktiskt lite bättre måste jag säga.

Jag har ridit 2 ggr hos Lena på Moyra. Då red vi ut i skogen till en klätterbacke och hästarna skötte sej exemplariskt. Tänk om man ändå hade lite mer tid så att man kunde rida mer regelbundet och t.o.m kanske börja rida lektion på räfsnäs eller väderbacken. Det skulle vara kul att få rida så pass mycket så att jag kom över den här knackiga/hariga känslan jag alltid har till en början när jag sitter upp och rider iväg. Man rider alldeles för lite för att den ska försvinna för gott.








Slut för denna gång, nu ska jag göra mej en cappucino. Bye,bye!

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

chio

Jag är en smedjebacksbo som är född-69. Jag har 2 döttrar, Sandra (7 år) och Frida (6 år) samt en sambo. Mitt stora intresse förutom familjen är hästar. Jag försöker hålla igång íntresset så mycket jag kan, men tiden räcker inte alltid till så mycket som jag skulle vilja.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela