chios

Äntligen Fredag

Publicerad 2011-01-28 09:57:10 i Allmänt

Just nu ligger jag i sängen med laptopen på benen. Har även ätit frukost liggandes såhär. Lyx på hög nivå, men är det fredag så ska det vara det hela dagen lång.

I Onsdags var jag till väderbacken och pratade med Jenny om att rida nån lektion för att testa på hur mycket jag klarar av såhär på ringrostiga dagar. Det gick bra att hoppa in nån gång om jag ville och det vill jag såklart. Vi får se när det blir av.....tiden ska infinna sej också.
   Igår var jag åter till väderbacken fast med Frida denna gång. Hon ville ju också få klappa på hästarna så då åkte vi dit. Lilla shettisen Rosa (?) var perfekt att klappa på, hur snäll som helst. De större hästarna hade hon dock respekt för, speciellt när de ville snusa/pussa på henne. Det finns en häst som heter Giliana (?) som jag gillar mycket. Hon är höööög men har väldigt snälla ögon och tycker om att "prata". Kanske jag kan få rida henne nångång? :-)

Idag efter dagis ska vi åka till IcaMaxi i Brlg och storhandla. Vi brukar göra det när vi har fått lön, jag älskar den affären. Mycket bättre än lilla Ica här i byn. Speciellt frukt/grönsaksdisken är 100 ggr bättre, för den är ganska så dålig här hemma. Men jag handlar nästan alltid här alla andra dagar, man är väl lite av en stammis. ;-)

Sen ikväll blir det väl fredags*** (usch, gillar inte det ordet) som för alla andra. Let´s Dance och nåt gott att äta.
Ni då, hur brukar ni göra på fredagar? 

Kommentarer

Postat av: Josefin

Publicerad 2011-01-29 11:14:41

Giliana är hemsk! :P hon kommer inte vara rolig på måndag att ta ut i hagen eftersom hon kommer stå i sjukhage tills dess.. heja! Ralf (raffels) är jätte snäll därimot men en jävel på att rymma:)

Postat av: Anneros

Publicerad 2011-01-29 22:45:34

Kul att du gillar ICA Maxi! Och du är väldigt välkommen ner till Helsingborg (vi har två Maxi här...) så ska jag visa dig runt i "min" ICA Maxi! ;-) Kram!

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

chio

Jag är en smedjebacksbo som är född-69. Jag har 2 döttrar, Sandra (7 år) och Frida (6 år) samt en sambo. Mitt stora intresse förutom familjen är hästar. Jag försöker hålla igång íntresset så mycket jag kan, men tiden räcker inte alltid till så mycket som jag skulle vilja.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela