chios

sommar

Publicerad 2011-06-08 08:32:37 i Allmänt

Igår var barnen på dagis och gubben var på jobbresa så jag hade det lugnt och skönt på fm. Jag passade på att klippa lite gräs och rensa ogräs. Det är som terapi för mej och därmed skönt att få göra detta utan att bli avbruten.

Gräset ska man helst klippa när inga barn är i närheten för det är faktiskt farligt. Kör man över en liten sten så kan den sprätta iväg i en sjuj-la fart och träffar den då på fel ställe (t.ex. tinningen) så kan det få otäcka följder.
Om inte annat så gör det förbaskat ont oavsett var den träffar, så tänk på det: Inga barn eller djur i närheten när ni klipper gräs!!

På em var vi ner till risingsbobadet och det var riktigt skönt i vattnet. Jag hade tyvärr ingen baddräkt med mej så jag nöjde mej med att blöta benen, men jag hade faktiskt kunnat bada. Barnen var i ca 1 timme och tyckte att det var skitskoj. Vi var ner idag också men då var det lite kallare för molnen dominerade.

Idag har jag och K varit på studiebesök på Sandras väntande förskoleklassdebut och även fritids. Det verkade bra när det gällde fröknarna och själva skolan men mängden barn gentemot antal lärare är under all kritik. Det ska ju sparas pengar!! Bättre att nalla på barnens säkerhet och fröknarnas hälsa. Usch, hösten kommer inte att bli rolig om detta blir att klubbas. Namnlistor är uppsatta överallt på skolan/dagis och vi skrev givetvis på. Lite annat verkar också vara på gång och jag ställer gladeligen upp om de behöver hjälp på ett eller annat sätt.
Tänk 54 (?) fritidsbarn och dessa små lokaler som finns att tillgå, det är ju under all kritik!! "Lekisbarnen" ska ev.få mindre tid, från 5 timmar till 4 (stress,stress), klasser ska splittras för att sen bli "dubbelklasser"..etc, etc....

Dessa politiker, skämmes ta mej f-n!!

Kommentarer

Postat av: åsa

Publicerad 2011-06-09 07:11:54

Hur många blir de i klassen. Elinas klass är idag 23 men de har varit 25 och de fick sätta in 2 pedagoger till i klassen för att få den lugn, nu ska hon börja ettan och då blir det 1 lärare istället för fyra.

Postat av: Malin

Publicerad 2011-06-10 11:08:47

Jag håller fullständigt med dig! Det är inte klokt vad politikerna sparar in. Barnen behöver inte förvaring, de behöver hjälp och stöd av tillräckligt många vuxna. Barngrupperna ska inte vara för stora för då får de inte den hjälp de behöver. Hoppas de inte klubbar beslutet! Kram på dig!

Postat av: Anonym

Publicerad 2011-06-12 22:37:22

Hej Åsa.

Jag tror att de skulle bli 22 st. Alldeles för många om du frågar mej. Helt otroligt att de ska ta bort 3 st för elinas klass, hur ska det kunna fungera?

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

chio

Jag är en smedjebacksbo som är född-69. Jag har 2 döttrar, Sandra (7 år) och Frida (6 år) samt en sambo. Mitt stora intresse förutom familjen är hästar. Jag försöker hålla igång íntresset så mycket jag kan, men tiden räcker inte alltid till så mycket som jag skulle vilja.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela