chios

fredag

Publicerad 2011-05-13 19:15:41 i Allmänt

Dagen har sett ut som följer:

Frida väckte mej kl 7...sovmorgon för att vara henne. Jag låg dock och drog mej till 8. Sandra vaknade sen kl 8.40....Vi käkade frukost och gick ut på gården efter ett tag. Barnen lekte jättebra hela tiden med ett avbrott när vi gick på promenad/blomplockning.
Till lunch blev det Rödspätta, potatis och gräddfilssås med egen gräslök. Gott! Dagens obligatoriska glass till efterrätt.
Efter lunchen for vi in till byn. Vi besökte byns "tobaksaffär" och där såg jag till att vi blir miljonärer imorgon och barnen fick välja lördagsgodis=Veckans höjdpunkt!!
Vi gjorde lite mer ärenden innan vi for hem för lite fika. Då var modern (Jag alltså) alldeles slut, att gå med Frida "lös" är påfrestande för hon är överallt samtidigt och hejar på allt och alla. En glad prick!!!
Eftermiddagen spenderades ute fram tills klockan slog 18, ungarna lekte hur bra som helst hela tiden. Mor och far kom förbi en snabbis också.
Sen blev det risgrynsgröt och kokt ägg till snabbkvällsmat. Nu (kl 19) är barnen nyduschade och sitter och varvar ner framför tv´n. Snart börjar talang och sen är det kudden som gäller för oss allihopa.
En bra dag med andra ord! :-)

Kommentarer

Postat av: åsa

Publicerad 2011-05-14 07:58:09

mYSIG DAG DU HAR HAFT

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

chio

Jag är en smedjebacksbo som är född-69. Jag har 2 döttrar, Sandra (7 år) och Frida (6 år) samt en sambo. Mitt stora intresse förutom familjen är hästar. Jag försöker hålla igång íntresset så mycket jag kan, men tiden räcker inte alltid till så mycket som jag skulle vilja.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela