chios

Måndag

Publicerad 2011-05-23 18:35:20 i Allmänt

Idag har barnen varit på dagis och då passade jag på att ta en liten utflykt till Brlg. Min kära mor följde också med. Vi åkte till IcaMaxi (min favoritmataffär), handlade lite och sen köpte vi oss varsin räksmörgås i deras fik. Dom är riktigt goda på det stället. Rekommenderas!
Efter det så åkte vi till ett annat favoritställe. Denna gång gällde det blommor/växter, nämligen Torsångs växthus. Överlägset bäst så Bergslagsodlingarna kan slänga sej i väggen!
Jag handlade för 300:- men kunde ha köpt för det dubbla, lätt. De har 9 växthus med allehanda blommor och växter. Så kul! Bilder kommer senare!
Efter dagis hade vi en städdag för det såg ut som ett slagfält här hemma, speciellt i vardagsrummet. Kanske dags att börja "ta i med hårdhandskarna" när det gäller detta med att plocka undan efter sej. Mamman (och pappan)har nog varit väldigt släpphänta på den biten, lite curling över det hela. Barnen är ju faktiskt snart 5 och 6 så det är på tiden att de lär sej att hålla undan sina saker.
Pappan borde också ingå i detta för han är minst lika slarvig (och lat). ;-)

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

chio

Jag är en smedjebacksbo som är född-69. Jag har 2 döttrar, Sandra (7 år) och Frida (6 år) samt en sambo. Mitt stora intresse förutom familjen är hästar. Jag försöker hålla igång íntresset så mycket jag kan, men tiden räcker inte alltid till så mycket som jag skulle vilja.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela