chios

torsdag

Publicerad 2011-05-27 08:46:28 i Allmänt

Idag har det varit en fin dag. Blåsten har äntligen upphört och det är så skönt.

Vi skjutsade barnen till dagis kl 9.00 och sen for vi till brlg, jag och Kribbe. Väl där så besökte vi först biltema och därefter for vi till IcaMaxi och storhandlade. Välbehövligt, så nu är frys och kyl fyllda ett bra tag framöver. Det var så lugnt och skönt att strosa omkring för sej själv utan att bli avbruten sjuttioelva ggr av diverse anledningar. Jag kunde koncentrera sej på vad man skulle handla och kunde göra det fullt ut. Annars så brukar jag tröttna efter halva butiken och vill då bara ha det överstökat. Men inte idag så detta ska göras om fler ggr. :-)

På em hände inte så mycket, lite lek både ute och inne, en liten cykeltur med grannarna, samt att jag fick "vara ifred" i trädgården. Jag hann då med lite sysslor som är svåra att göra när jag har barnen i närhetetn. Jag gick t.ex. ut i hagen och klippte bort lite sly och annan oönskad växtlighet (det har jag velat få bort i flera år). Skönt att äntligen få det gjort, nu är det bara lilla hagen kvar.

Kvällen slutade med en trött mamma i soffan, tittandes på "diamond leage" med ett halvt öga. Ja, jag älskar att titta på friidrott och igår var det bra (det lilla jag orkade se). Christian kom 2:a i tresteg (jättekul att han är tillbaka, nu önskar jag att Kallur också kan vara det snart). Sen var Bolt med och sprang 100 m, han fick faktiskt kämpa sej till segern efter en dålig start. Efter detta så släpade jag mej till sängen och somnade fort.

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

chio

Jag är en smedjebacksbo som är född-69. Jag har 2 döttrar, Sandra (7 år) och Frida (6 år) samt en sambo. Mitt stora intresse förutom familjen är hästar. Jag försöker hålla igång íntresset så mycket jag kan, men tiden räcker inte alltid till så mycket som jag skulle vilja.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela