chios

Glass.

Publicerad 2011-10-17 12:52:08 i Allmänt

Ville bara berätta att igår invigde vi våran glass-maskin (inköpt i somras)....Ibland tar det lång tid att få tummen ur. ;-)
Iaf så gjorde vi jordgubbsglass och den blev god. Inte tillräckligt god enligt mej för jordgubbarna var frysta/köpta. Det kändes på smaken tyvärr. Nästa gång ska jag göra med "färsk" smaksättning, typ apelsin, nötter, choklad eller varför inte riktig vaniljglass med vaniljstång? Mums!
Maskinen rekommenderas dock för glassen blev klar på ca 30 minuter, lite skillnad mot i frysen då den kan ta timmar att få klar.



Glassmeten snurrar runt i maskinen.


Klar.

Kommentarer

Postat av: Helena

Publicerad 2011-10-19 13:51:39

vad roligt att ha läsare :)

Hoppas allt är bra med dig.

Får du jobba mycket eller gör du något annat nu?

Postat av: Malin

Publicerad 2011-10-23 18:55:24

Så smarrigt med hemgjord glass!! Har oxå en sån där, undrar om jag ska ta frma den nån dag...? Ha en skön kväll, vi hörs! Kram!

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

chio

Jag är en smedjebacksbo som är född-69. Jag har 2 döttrar, Sandra (7 år) och Frida (6 år) samt en sambo. Mitt stora intresse förutom familjen är hästar. Jag försöker hålla igång íntresset så mycket jag kan, men tiden räcker inte alltid till så mycket som jag skulle vilja.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela