chios

tillbaka

Publicerad 2012-08-10 08:07:17 i Allmänt

På begäran ( ;-)) så kommer här ett nytt blogginlägg. Jag har verkligen svårt för att hålla bloggen rullande, jag tycker inte jag har nåt att skriva, har ett tråkigt liv helt enkelt.

Men uppdaterinegn som följer:

* Kribbe jobbar som resemontör=är borta några veckor i taget=jobbigt/tråkigt 

* Jag har jobbat (gör mina sista pass nu i helgen) som sommarvikarie på allégården. Jag har trivts jättebra och tycker det är ledsamt att få kliva av schemat och återgå till timvikarie igen.

* Jag har ridit några ggr i tolvsbo men har av förklarliga skäl inte kunnat göra det så mycket som jag har velat = ingen barnvakt

* Jag har inte varit i backa på läääänge av samma skäl....men hoppas innerligt att jag kan "få komma tillbaka" som stalltomte när skolorna börjar. (Snääälla!!) ;-)

* Vädret har inte varit det bästa som ni vet, men jag har nog tyckt att det har varit ganska skönt att slippa "ryssvärmen" ändå, då jag inte mår 100 i för varmt väder.

* Blåbärssäsongen är igång med medelmåttigt resultat, men skit samma, bara jag får vara ute i skogen. Love it!

* Vi har haft besök av bästa familjen/släkten Gustavsson och de (+ Kribbe) for iväg till Furuvik med barnen och det blev barnens enda "semestertripp". Får ta igen det nästa sommar istället.

Så.....ett litet inlägg blev det iaf.....

Gården i sommarskrud!



Utsikt över trädgården/riksvägen.





Gårdsplanen med stallet längst bort.



Hallonhäck samt äppelträd.



Uthusen samt partytältet med bilinnehåll.



Ladan och härbret.

image description

Gamla uthuset samt lekhörnan.

Kommentarer

Postat av: Åsa

Publicerad 2012-08-10 21:54:11

Så mysigt du och din familj bor, tycker det är kul att läsa din blogg.

Postat av: Malin

Publicerad 2012-08-11 15:30:23

Ni har det mysigt därute. Trist att du blir lite låst när Kribbe är borta på jobb. Kul att läsa dina inlägg, får en liten uppdatering när man inte hinner träffas. Ha det gott!

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

chio

Jag är en smedjebacksbo som är född-69. Jag har 2 döttrar, Sandra (7 år) och Frida (6 år) samt en sambo. Mitt stora intresse förutom familjen är hästar. Jag försöker hålla igång íntresset så mycket jag kan, men tiden räcker inte alltid till så mycket som jag skulle vilja.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela