chios

Tänkvärda ord

Publicerad 2012-03-23 08:50:33 i Allmänt

Jag har ett val.

Jag kan ligga kvar i sängen och klaga över alla mina kroppsdelar som
fungerar dåligt eller inte fungerar alls

– eller ta mig ur sängen och vara tacksam över de delar som fortfarande
fungerar.

Varje ny dag är en gåva och så länge som jag kan öppna mina ögon skall jag
fokusera på den dagen och njuta av alla fina minnen jag har och fylla den
med nya.

Ålderdomen är som ett minnenas bankkonto. Du plockar ut de minnen som du
lagt in under din livstid.

Så mitt råd till dig är fylla varje dag med goda minnen i din
minnesbankkonto. Jag fortsätter att sätta in i mitt.

Några enkla råd som leder till lycka

1. Befria ditt hjärta från hat.

2. Befria ditt sinne från bekymmer.

3. Leva enkelt.

4. Ge mer.

5. Förvänta dig mindre.

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

chio

Jag är en smedjebacksbo som är född-69. Jag har 2 döttrar, Sandra (7 år) och Frida (6 år) samt en sambo. Mitt stora intresse förutom familjen är hästar. Jag försöker hålla igång íntresset så mycket jag kan, men tiden räcker inte alltid till så mycket som jag skulle vilja.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela