chios

Uppdatering

Publicerad 2012-05-01 07:06:00 i Allmänt

Ett tag sen nu, men jag har inte haft nån lust att skriva.

På jobbfronten har det rört på sej. Jag har börjat som timvikarie på solgruppen. Det är en hemtjänstgrupp i centrala smedjebacken. Man går hem till personerna som behöver hjälp. Det kan vara städning, dusch, fixa mat, diska, mediciner, stödstrumpor... Etc, etc. Det är väldigt roligt och jag trivs jättebra. Det är dock oftast korta pass 7-11 eller 17-22 mdn det gör inget, det är ganska skönt.
I sommar ska jag dock vara på allegården och sommarjobba. Längtar!

Sandra har äntligen tappat sin tand och hon är så stolt. Gullfisen! 

Våren är här och det är så skönt. Finns mycket att göra i trädgården. Idag ska jag till bergslagsodlingarna och köpa sättpotatis och lite blommor.

Kommentarer

Postat av: Malin

Publicerad 2012-05-01 18:06:07

Härligt att höra att du får jobba lite. Inget är så nedbrytande som att gå arbetslös när man verkligen vill jobba. Kul att Sandra tappat första tanden, börjar bli stor tjej nu! Står inte på förrän hon tar studenten!! =)

Har själv suttit ute i solen och njutit! Bäst å passa på innan det vänder igen. Skulle ju bli snöblandat i helgen =(

Ha det bäst! vi hörs om resan. Kram!

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

chio

Jag är en smedjebacksbo som är född-69. Jag har 2 döttrar, Sandra (7 år) och Frida (6 år) samt en sambo. Mitt stora intresse förutom familjen är hästar. Jag försöker hålla igång íntresset så mycket jag kan, men tiden räcker inte alltid till så mycket som jag skulle vilja.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela