chios

ögon

Publicerad 2013-05-24 09:06:47 i Allmänt

Jahapp, då ska jag snart iväg till optikern då....och få domen för min usla syn (som jag har haft dom senaste 2-3 åren). Jag har dimsyn och dåligt mörkerseende. Värre har det blivit och fort har det gått. Så nu måste jag ta tag i detta för det är inte kul att var och varannan dag vakna upp med en envis huvudvärk. Jag trodde först att den kom från nacken men nu tror jag att det beror på ögonen, tyvärr.
   Dyrt kan det bli, med pengar jag inte har (man blir inte rik som undersköterska upptäckte jag nyss när första månadslönens ankomst deklarerades.)
   Grusiga/torra/svidande ögon lider jag också av emellanåt så det ska jag också ta upp eftersom inte vanliga ögondroppar hjälper då. Kanske det finns nåt annat botemedel?
 
Blä, jag vill inte (vägrar!!) inse att jag faktiskt blir äldre jag med. Jag har parkerat mej själv vid 30....jag känner mej inte äldre än så i sinnet/själen och jag får ofta höra att jag inte ser så mycket äldre ut heller....hur sjutton ska jag då kunna förlika mej med att jag är 43 år (!!)....??... Kroppen visar förfallet klart och tydligt men inte psyket.
   När jag umgås med mina betydligt yngre kollegor på jobbet så är det så roligt. Jag får skratta, flamsa, vara barnslig och det är så befriande.Jag tycker väldigt mycket om att jobba med dom och det ska bli så kul att (snart) även träffas utanför jobbet.
   Jag kan självklart bete mej vuxet och seriöst också när det krävs, jag är som en kameleont, flexibel kan man säga, men visst är det roligast när man får vara yngre i sinnet. Icke att förglömma så är ju inte mina barn så värst stora (6,5 och 8 år) så med dom får jag ju vara barnslig hur mycket jag vill. Det är viktigt att ha barnasinnet kvar!!! Åka pulka eller ha vattenkrig ÄR kul!! ;-)
 

Kommentarer

Postat av: Åsa

Publicerad 2013-05-24 10:30:48

Enligt min äldsta son som läser till lärare så kan vi inte vara så gamla eftersom vi har småbarn, jag känner mig inte en dag över 30 men ska hämta läsglasögonen mina som de säger att jag måste ha. Tydligen så är ögonen de som åldras först:). Haa en trevlig helg, massor av kramar till dig.

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

chio

Jag är en smedjebacksbo som är född-69. Jag har 2 döttrar, Sandra (7 år) och Frida (6 år) samt en sambo. Mitt stora intresse förutom familjen är hästar. Jag försöker hålla igång íntresset så mycket jag kan, men tiden räcker inte alltid till så mycket som jag skulle vilja.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela