chios

Tjo

Publicerad 2013-10-18 12:25:16 i Allmänt

Soligt o fint väder idag men det blåser kaaaalt. Inatt snöade det för första gången denna höst, inte mycket men tillräckligt för att göra barnen glada. Lite underkylt regn damp åxå ner för det var en jobbig ishinna på allt imorse. Detta är bara början!! :-/

Idag blev jag frustrerad! Vi har en svart katt här i krokarna som har rymt hemifrån. Jag känner ägaren så vet vem katten är. Han har varit på rymmen ganska länge nu och behöver komma hem. Den lilla rackaren har alltid varit skygg men idag så hände det! Han kom fram när jag lockade på honom. Jag klappade lite och sen fick jag fatt på nackskinnet och lyfte upp honom i famnen. Inte så populärt men jag höll honom kvar ääända tills jag skulle öppna dörren, då passade han på att dra järnet. Han stack som en avlöning!!! Jäkla katt!! Men det är bara på't igen (om han nu törs komma hit nåt mer vill säga). Men han vet att det finns mat här iaf ( ja, jag får mata honom för matten).
💗🐈

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

chio

Jag är en smedjebacksbo som är född-69. Jag har 2 döttrar, Sandra (7 år) och Frida (6 år) samt en sambo. Mitt stora intresse förutom familjen är hästar. Jag försöker hålla igång íntresset så mycket jag kan, men tiden räcker inte alltid till så mycket som jag skulle vilja.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela