chios

ljud

Publicerad 2013-09-20 19:00:47 i Allmänt

Alla dessa förbannade ljud som är överallt....speciellt hemma...jag blir tokig!!
På jobbet är det tjatter hela tiden....man får aldrig "vara ifred"....man ska tala och vara artig hela tiden....och sen kommer man till skolan....tjat, tjat och åter tjata och sen lite "tandagnisslan" på det.
Väl hemma så är det tv´n, datorn, mobilen som låter om det inte är barnen själva. Frida är expert på att låta heeeela tiden. Hon leker katt eller hund, sjunger, skriker, tjattrar eller det bästa av allt...visslar!!!
Jag avskyr när någon (pappan har åxå en förmåga att vilja vissla när han ska reta mej) visslar, det ljudet skär igenom hela kroppen så nerverna kollrar sej. Fy f**.....
Och nu är F inne i en visslingsperiod....och sen när hon väl har lagt sej till ro i sin säng (och det automatiskt blir tystare) då sätter hon igång en förbaskad leksakshund som står och bjäbbar istället! Men ååååhhhh...!
Inte undra på att när barnen har lagt sej, då vill jag ha tyst! Jag tittar t.ex. inte på tv alls längre, jag klarar inte av ljudet (volymen) därifrån. :-(

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

chio

Jag är en smedjebacksbo som är född-69. Jag har 2 döttrar, Sandra (7 år) och Frida (6 år) samt en sambo. Mitt stora intresse förutom familjen är hästar. Jag försöker hålla igång íntresset så mycket jag kan, men tiden räcker inte alltid till så mycket som jag skulle vilja.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela