chios

Löshoppning

Publicerad 2011-06-25 18:44:42 i Allmänt

I veckan som var så for jag till stallet för lite löshoppning. Det är alltid lika roligt att vara där och få vara med hästarna. Denna gång lärde jag känna Naemi lite bättre och hon är en härlig häst som talar om både när det blir rätt och när det blir mindre rätt. Känslig och vacker som få, arab som hon är.


Löshoppningsbanan.


Dolche värmer upp.


Skritt över bommarna.


Sen blev det hoppning.


Välförtjänt gräspaus efter "hårt" arbete.


Naemi värmer upp.


En betydligt mer laddad arab.


Pigg och framåt över bommarna.


En vända till innan vi la upp till hinder.


Snart släpptes Naemi lös, dock hann jag inte ta någon bild över hinder.

Det flöt på bra och bägge hästarna var jätteduktiga, både på att hoppa och att äta gräs. ;-)

Kommentarer

Postat av: Tjippen

Publicerad 2011-06-29 08:58:32

Snyggaste hästarna i stan!Kom ut i gräshage till midsommar och kan nu smaska obehindrat!

Postat av: Tjippen

Publicerad 2011-06-29 13:16:36

Snyggaste hästarna i stan men vad är det för kufisk figur i hjälm??!

Postat av: Anonym

Publicerad 2011-06-29 13:18:19

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

chio

Jag är en smedjebacksbo som är född-69. Jag har 2 döttrar, Sandra (7 år) och Frida (6 år) samt en sambo. Mitt stora intresse förutom familjen är hästar. Jag försöker hålla igång íntresset så mycket jag kan, men tiden räcker inte alltid till så mycket som jag skulle vilja.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela