chios

Midsommar

Publicerad 2011-06-24 18:33:41 i Allmänt

Idag har vi haft en lugn och bra midsommarafton. Vi bestämde att vi skulle fira den ensamma och inte åka nånstans heller. Lugnast så.

Vi har plockat blommor som vi använde till att dekorera trappan, till köksbordet samt i en hink vid vägen.


Senare på em så blev det en god middag som bestod av grillat, potatisgratäng, bearnaissås, grönsaker och vitlöksmör. T.o.m jag som inte är så förtjust i grillat tyckte att det var gott. Pommac att dricka.

Hatten av för grillmästaren!



Till efterrätt så gjorde jag en kladdkaka med grädde och hallon. MEN inte den klassiska kladdkakan, istället en kaka utan kakao men med apelsin istället . Blev den god eller blev den god?? Jösses, vad underbart god den blev!! Rekommenderas varmt!!!

Nybakad!


Med grädde och hallon.



Sen efter maten blir man trött, eller hur? ;-)


Och glad!


Och ännu gladare!


Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

chio

Jag är en smedjebacksbo som är född-69. Jag har 2 döttrar, Sandra (7 år) och Frida (6 år) samt en sambo. Mitt stora intresse förutom familjen är hästar. Jag försöker hålla igång íntresset så mycket jag kan, men tiden räcker inte alltid till så mycket som jag skulle vilja.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela