chios

Söndag

Publicerad 2011-11-20 10:06:36 i Allmänt

Jaha, då var det söndag. Veckorna går så fort, snart är det jul. Ingen snö har vi heller. Jag är lite kluven där, på sätt och vis är det skönt att slippa skotta och sanda, men snön lyser upp samt att jag slipper dammsuga mängder med grus i hallen varje dag. Jo, så snön får nog gärna komma snart om inte för att jag vill ha en vit jul. Annars rullar livet på. Barnen är på lekis/dagis och jag och k är fortfarande arbetslösa utan jobb i sikte. Bläääää rent ut sagt. Jag har ett liten ljusglimt iaf och det är att jag har börjat vara i backa stall. Där står steffo (fullblod/whelscob?) och totte(fullblod) som jag får hjälpa till med. Mest steffo, busponnyn. Det är så kul att få vara i stallet med allt vad det innebär, mockning, göra foder, borsta och pyssla. Rida eller promenera får jag också göra. Lovely, jag är så glad. Hoppas jag får vara där länge till. :-D Detta inlägg har jag skrivit på mobilen om ni tycker det ser konstigt ut. Ha en bra söndag!

Kommentarer

Postat av: Malin

Publicerad 2011-11-20 19:11:49

Jag tror att första riktiga snön kommer på söndag, första advent. Ser så ut på prognoserna. Kul att du hittat tillbaka till stallet och hästarna. Skön avkoppling även om det kräver lite fysisk ansträngning. Trist att vara arbetslös:-( själv skulle jag önska att jag fick vara ledig en hel månad så jag kan hjälpa till lite mer i huset. Just nu känns det som att mitt arbete inkräktar på min fritid!! Vill få klart i huset så vi kan flytta in. Hör av dig så vi kanske kan ses nån dag (kväll) å babbla lite. HA det gott! Kram!

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

chio

Jag är en smedjebacksbo som är född-69. Jag har 2 döttrar, Sandra (7 år) och Frida (6 år) samt en sambo. Mitt stora intresse förutom familjen är hästar. Jag försöker hålla igång íntresset så mycket jag kan, men tiden räcker inte alltid till så mycket som jag skulle vilja.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela