chios

Vår!

Publicerad 2011-04-16 17:29:02 i Allmänt

Nu är det den bästa tiden. Vår!! Jag älskar att vara ute just nu. Idag har det varit helt perfekt (förutom att det blåste lite väl mycket emellanåt). Lagom varmt och knopparna börjar komma upp i rabatterna. Me like!!
Tussilago, blåsippor och t.o.m. vitsippor har kommit. Och det näst bästa av allt, man slipper alla insekter (fästingar, mygg, knott, getingar). Såhär skulle det vara länge men tyvärr så går denna årstid fort när den väl kommer så snart är det sommar (inte fel det heller).... :-) Jag passar på och njuter iaf.

Idag var jag på loppis på fm. Jag gjorde några klädfynd men annars var det ganska tunnt med stånd, inte alls som de andra gångerna. Snart så drar utomhussäsongen igång och då blir det loppis på 2 ställen varje lördag. Kul!

Resten av dagen har vi varit ute, bortsett från ett kort lunchbreake. Vi kom in ca 16.30 så vi kommer nog alla att sova gott inatt. Detta fina väder ska visst hålla i sej ett par dagar, det är härligt. Tjejorna har lekt mycket och gungat. Sen har vi pyntat våran syrénhäck med påskfjädrar, den blev så tjusig. Vidare har vi plockat påskris till farstukvisten samt varit vid ett vattendrag och kastat lite sten. Det är tydligen jätteroligt!

Snart så är det kvällsmatdags...köttbullar, potatis och hemgjord gräddsås står på menyn.
:-)

Kommentarer

Postat av: åsa

Publicerad 2011-04-17 13:06:37

visst är det härligt med vår

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

chio

Jag är en smedjebacksbo som är född-69. Jag har 2 döttrar, Sandra (7 år) och Frida (6 år) samt en sambo. Mitt stora intresse förutom familjen är hästar. Jag försöker hålla igång íntresset så mycket jag kan, men tiden räcker inte alltid till så mycket som jag skulle vilja.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela