chios

energi

Publicerad 2011-11-08 09:00:44 i Allmänt

Igår måndag så var det en rakt igenom bra dag. Jag hade en bra feeling hela tiden....skööönt med en sån dag emellanåt, det stärker mej väldigt mycket.
Jag började fm med att efter att ha kört barnen till lekis/dagis gå ut och röja sly. Vi har en stor och en liten fd hage som har växt igen alldeles för mycket. Men igår fick sej lilla hagen en liten uppryckning iaf. Jag tycker det är kul att rensa/röja/dra sly så det var en ren energipåfyllning. Och sen att jag fick gratis träning gjorde inte saken sämre.

Sen for jag till stallet där jag mockade och fyllde på vatten åt Steffo och Totte. Det är så kul att få vara där och det är en stooor energikälla, nära med gångavstånd är det också. Jag mår bra av att vara i ett stall helt enkelt. :-)

På em var barnen i stort sett sams hela tiden och de varvade lek med lite datorspelande. Nu har även sandra lärt sej detta så de sitter vid varsin dator och spelar den tiden de får. Lite svårt att få dem att sluta på utsatt tid, men det ger sej nog framöver hoppas jag.

Till kvällsmat gjorde jag en stor lasagne som blev näst intill perfekt (och jag brukar inte berömma min egen matlagning så värst ofta). Alla åt utan att gnälla, bra där! Till efterrätt gjorde jag vaniljpannacotta för första gången. Det var urenkelt att göra och gott blev det. Lite för söt kanske, så nästa gång ska jag minska på sockret.

Kvällen var relativt tjatfri den också och ungarna kom i säng vid utsatt tid (kl 20). Så ja, det var en bra dag som jag tar med mej och tänker på vid någon mindre bra dag.

Ha det gött!


Kommentarer

Postat av: Malin

Publicerad 2011-11-08 09:13:43

Härligt att höra att du haft en bra dag! Det behövs ibland för att man ska orka vidare! Hoppas du får det bra framöver oxå. Kram!

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

chio

Jag är en smedjebacksbo som är född-69. Jag har 2 döttrar, Sandra (7 år) och Frida (6 år) samt en sambo. Mitt stora intresse förutom familjen är hästar. Jag försöker hålla igång íntresset så mycket jag kan, men tiden räcker inte alltid till så mycket som jag skulle vilja.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela