chios

Uppdatering

Publicerad 2011-09-10 08:25:49 i Allmänt

Idag är det lördag och det verkar bli skapligt väder. Vi har ju fått hem ett stooort lass med ved som kribbe har kämpat med i flera dagar. Pappa och även jag har varit med på ett hörn men än är det mycket kvar att stapla. Men som det verkar så har vi nu ved för iaf 2,5 vintrar framöver. Skönt!! Ett nödvändigt ont!

Annars så ser det väl inte så ljust ut, iaf inte ekonomiskt för både K och jag är arbetslösa. Blää! Jag trodde faktiskt att K skulle få ett nytt jobb ganska fort men det ser trögt ut. Han har sökt ett antal jobb men inte hört ett skit från nån av dom. För min del så finns det ju inte så många jobb att välja mellan precis....näää, fy för att vara arbetslös. Ge mej ett jobb/vikariat är ni snälla! Jag är utbildad undersköterska.

Sandra har börjat på lekis med skräckblandad förtjusning. Det är lite läskigt med den stooora matsalen/stooora skolgården men samtidigt är det spännande och lite mäktigt. Hon vänjer sej nog ganska fort skulle jag tro. :-)
Frida går på dagis som vanligt och hon har äntligen fått börja på habiliteringen . Hoppas vi kan få bra hjälp med henne och en ordentlig utredning så vi kan få reda på om det är nåt "knas". Fortsättning följer...

Idag ska jag ev. åka på loppis och sen fortsätta arbeta ute på gården. Jag kan kanske hinna med en sväng ut i skogen också, det finns otroligt mycket trattisar och blåbär finns det också gott om. Jag ska även lite reda på lite lingon så jag kan göra egen sylt har jag tänkt. Allt för att snåla in nu när ekonomin ligger nere för tillfället. Många bäckar små....

Önskar er en skön lördag.

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

chio

Jag är en smedjebacksbo som är född-69. Jag har 2 döttrar, Sandra (7 år) och Frida (6 år) samt en sambo. Mitt stora intresse förutom familjen är hästar. Jag försöker hålla igång íntresset så mycket jag kan, men tiden räcker inte alltid till så mycket som jag skulle vilja.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela