chios

Adhd

Publicerad 2012-02-03 18:33:59 i Allmänt

Jodå, visst har frida adhd. Det blev klart i tisdags efter mötet med läkaren, sjuksköterskan samt psykologen. Hon ska få äta medicin med start imorgon-lördag. Den ska dämpa den värsta hypern/okoncentrationen. Hoppas den blir bra.
Hon fick även molicol(?) utskrivet för de kom fram till att hon är mindre förstoppad så den ska hjälpa till att få fart på " nr 2 ".
Jag måste säga att de är helt underbara på hab, det är det bästa som har hänt oss. Här kan de sin sak till skillnad mot vissa andra okunniga klåpare.
Detta känns som en seger för oss alla, men mest för F som nu kan få den hjälp hon behöver. :-)

Annars så rullar det på framåt. Kribbe ska bli resande igen med start i maj. Blä och jippie, blandade känslor. Jag själv blir antagligen hemma i sommar med föräldrarpenning, vet ej riktigt än.
Annars får det bli ett jobb på dagtid iaf, orkar inte krångla denna sommar också med dagis o.d.

På söndag är det åter en träff med bästa mammorna, jag är så glad att vi har kommit igång med dessa fikastunder, det betyder mycket. Kram till er!

Nästa helg ska jag på tjejfest hos karin för första gången på flera år. Det ska bli sköj, att få vara anna för en kväll ocv inte mamma. ;-)
Ser framemot att få träffa brudarna igen!

Kommentarer

Postat av: Malin

Publicerad 2012-02-03 19:45:05

Vad skönt att ni har fått en diagnos att jobba med! Även om det kan vara en rätt kämpig sak att ha och göra med. Du gör det jättebra Anna!! Movicol är mjukgörande för magen. Tänk bara på att hon måste dricka ordentligt också, annars gör det inte så mycket nytta.

Jag ser verkligen fram emot tjejmiddan nästa helg! Det var ju ett tag sen och vi har lite att ta igen, eller hur, vännen?!

Ha det gott, kom gärna å kika in i vårt fina (snart färdiga) hus! Kramen!

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

chio

Jag är en smedjebacksbo som är född-69. Jag har 2 döttrar, Sandra (7 år) och Frida (6 år) samt en sambo. Mitt stora intresse förutom familjen är hästar. Jag försöker hålla igång íntresset så mycket jag kan, men tiden räcker inte alltid till så mycket som jag skulle vilja.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela