chios

måndag

Publicerad 2013-01-21 11:51:14 i Allmänt

Idag är jag ledig....skönt! Jag har endast varit ledig 4dar på 3 veckor så det är välbehövligt.

Huset ser ut som skrutt, tanten (jag) ser ut som ännu mera skrutt, bilarna är inte på topp precis och julgradinerna hänger fortfarande uppe.
Vart ska man börja....energin infinner sej inte riktigt heller. Jag längtar tills det blir längre och ljusare dagar....när mörkret faller på då blir jag så trött. Orkar ingenting och jag är så less på det!
Men jag har sagt åt barnen att idag SKA det städas, så det så, och efteråt kan vi belöna oss med nåt smarrigt. Hoppas det hjälper....lite grann iaf.
Jag har iaf varit och STOR-handlat på Willys. Fyllt både skåp och kyl för där ekade det tomt innan. Willys måste vara den billigaste affären....eller, vad tror/tycker ni?

Har inget jobb alls på G, får se hur länge det dröjer innan poolen ringer (eller om jag får ringa och tjata)....nån dag till vill jag allt vara ledig. :-)

Kommentarer

Postat av: Malin

Publicerad 2013-01-23 10:06:35

Ja nog är det svårt att hitta energin till såna där lite mindre roliga saker att göra. Som att städa...Längtar också till längre dagar och när solen tittar fram, som den gör idag, men då är det ju så fasligt kallt istället. Gillas inte. Förutom att jag då kan elda i nya kaminen =)
Det där med att handla, ja nog tror jag att Willys är billigast i det långa loppet, men det är inte billigast på alla varor, har jag märkt. Jag brukar också handla där för det mesta. De har skapligt utbud och hyfsade priser.
Hoppas du får fortsatt jobb, det är ju inte så kul att bara gå och vänta, jag vet. Själv väntar jag på samtal från Norge. Pratade med Bornholms sjukhus igår men där blir det inget just nu, iaf.
Ha det så gott och lycka till med jobberiet och städning och ällt annat. Vi hörs! Kram!

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

chio

Jag är en smedjebacksbo som är född-69. Jag har 2 döttrar, Sandra (7 år) och Frida (6 år) samt en sambo. Mitt stora intresse förutom familjen är hästar. Jag försöker hålla igång íntresset så mycket jag kan, men tiden räcker inte alltid till så mycket som jag skulle vilja.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela