chios

Tänk lite!

Publicerad 2013-01-16 19:21:01 i Allmänt

Som ni säkert har läst på FB redan så blir jag så less på kort-tänkta människor.
Att skicka sina barn eller partner till skolan/jobb när det går magsjuka i familjen (och t.o.m. en intensiv variant) övergår mitt förstånd.
Partnern kanske man inte kan göra så mycket åt (en egoistisk knöl i mina ögon) men barnen kan man banne mej se till att hålla hemma tills alla är friska igen.
Inte undra på att magsjukor/influensor bara går runt när folk inte har nåt att tänka med. Sunt förnuft och lägg det stora egot åt sidan, nästa gång är det du själv som drabbas! Karma is the bitch!!
 
Eller som en del människor som går till jobbet dyngförkylda/sjuka!
I mitt jobb (äldreomsorgen) är det inte så lämpligt....träffa äldre människor med nedsatt immunförsvar....en del är t.o.m. på väg att "ta sitt sista andetag".
Nej, då är det inte så bra att vara hemma hos någon och nysa, snörvla, hosta och gnälla över hur sjuk man är. Gå hem istället innan du smittar ner en massa oskyldigt folk.
Tänk på "brukarna" och dina kollegor, tro mej, INGEN tackar dej för att du kommer till jobbet sjuk.
 
Och ett sista "klagomål"....om du prompt måste äta vitlök....ät då med måtta och inte flera klyftor, för den andedräkten är inte att leka med. :-(
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

chio

Jag är en smedjebacksbo som är född-69. Jag har 2 döttrar, Sandra (7 år) och Frida (6 år) samt en sambo. Mitt stora intresse förutom familjen är hästar. Jag försöker hålla igång íntresset så mycket jag kan, men tiden räcker inte alltid till så mycket som jag skulle vilja.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela