chios

soliga söndag

Publicerad 2013-05-05 21:05:55 i Allmänt

Vilken underbar dag det har varit idag. Solen visade sej och blåsten minskade framåt eftermiddagen.
Dagen började med en välbehövlig sovmorgon med kaffe på sängen. Utelek, lunch (korv, hemgjort mos o sallad med fetaost) och sen ett besök i lekparken i byn.
Efter det for vi upp till vindkvarnarna på uvberget. Där strosade vi omkring i skogen och plockade med oss diverse pinaler hem såsom stenar, blåbärsris, träbitar samt kottar. Bra att ha grejor!
Det luktade ljuuuuvligt i skogen, sådär så att man blir alldeles varm i själen. Jag älskar att denna säsong äntligen är på G igen. :-)
Väl hemma så kom mor&farpå besök. Vi fikade med den goda tårtan de hade köpt med sej och sen blev det städning av sandras rum (sandra och mor) och vi andra gick ut i trädgården. Där finns det massor att göra!
Frida hade fullt upp med att studera en daggmask. I närmare en halvtimme satt hon alldeles tyst i sin egna lilla värld och bara tittade på masken. Fascinerande!
Nu är denna tanten trött i ögat och ska snart gå och lägga sej inför en tuff vecka på jobbet (6 arbetsdagar väntar)....ska bara...... ;-)
 
 
Vårat omtalade torg är otroligt välpyntat...eller vad säger ni? ;-)
 
 
Di små barnen vid foten av vindkvarnen.
 
Det är högt upp till toppen.
 
Typ.... ;-)
 
 
Den älskade skogen.
 
Stolt Frida med ett fynd (som hon inte fick ta med sej hem).
 
Men det här följde med hem....
 

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

chio

Jag är en smedjebacksbo som är född-69. Jag har 2 döttrar, Sandra (7 år) och Frida (6 år) samt en sambo. Mitt stora intresse förutom familjen är hästar. Jag försöker hålla igång íntresset så mycket jag kan, men tiden räcker inte alltid till så mycket som jag skulle vilja.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela